Pasja F1, a gry wyścigowe :-)
Poniżej zamieściłem listę moich gier wyścigowych, które bawiły mnie na PC na przestrzeni kilku, a nawet kilkunastu lat.
Jak widać mamy na liście tylko dwie produkcje rFactor, oraz Codemasters.
F1 od Codemasters jest co roku rozwijana. Pamiętam, że w pierwszej zakupionej wersji 2010 nie było nawet Safety Car. Co roku poza aktualizacją gry o nowe bolidy i tory w grze zmieniane jest menu, a także opcje. Stopniowo dodawane są nowe rzeczy: samochód bezpieczeństwa, okrążenie formujące, itp. W wersji 2017 doszło rozwijanie bolidu. Poza tym doszły awarie zużytych części. Doszły także losowe awarie np skrzyni biegów.
W wersji 2017, którą kupiłem online, menu kierowcy jest na tyle mocno rozbudowane, że długo zastanawiałem się jak zmienić mieszankę paliwową. Dopiero po czasie odkryłem, że po wybraniu pozycji w menu rodzaj mieszanki wybiera się "kursorem krzyżowym" lewo/prawo.
Race Stars także Codematers to zabawna parodia F1. Naprawdę świetna zabawa ze znajomymi w sieci. Szkoda, że autorzy nie odświeżyli po kilku latach tej gry.
rFactor zmienia się dość rzadko. Jego możliwości konfiguracyjne są olbrzymie. Ta gra, a właściwie silnik to niemal perfekcyjne odwzorowanie rzeczywistości. Nieomal każdy element samochodu ma tu wpływ na jazdę. To nie tyle gra, co prawdziwy rzeczywisty symulator.
Do silnika dorabiane są tory, samochody. Można znaleźć tu np. tor Poznań, tor Kielce.
Ciekawostką jest fakt, że w plastikowych bolidach stojących w marketach, gdzie jest tylko kierownica i monitor właśnie rFactor służy do symulacji jazdy bolidem.
W wersji 2 można już także ustawiać różną pogodę - czego nie można było zrobić w wersji pierwszej.
F1 2015 nie wspiera gamepad Xbox One. Jednak można tymże gamepadem grać. Wystarczy uruchomić grę bez podłączonego gamepada a po przejściu z poziomu klawiatury ekranu startowego go podłączyć.
Od wersji 2015 firma Codemasters wprowadziła możliwość komunikacji z inżynierem za pomocą komend głosowych. Po naciśnięciu przycisku 5 (przycisk nad hamulcem) pojawia się po prawej stronie lista dostępnych komend głosowych. Można je powiedzieć, a inżynier wyścigowy powinien wykonać je. Komendy wydajemy w języku w jakim są napisane - a więc po polsku.
Dziś 2018-07-20 podczas kwalifikacji F1 2016 udało mi się poraz pierwszy zdobyć "Pole position"
- rFactor
- rFactor 2010 - pudełko z Renault R. Kubicy
- F1 2010
- F1 2011
- F1 2012 - Steam (63% / 178 godz.)
- F1 Race Stars + DLC - Steam (80% / 172 godz.) - zabawna parodia F1
- F1 2013 + DLC - Steam (42% / 188 godz.) - DLC: stare bolidy i stare tory
- F1 2014 - Steam (84% / 106 godz.)
- F1 2015 - Steam (20% / 15 godz.) / MSI i5 - pierwsza wersja wyłącznie x64
- F1 2016 - Steam (43% / 48 godz.) / MSI i5
- F1 2017 - Steam (54% / 45 godz.) / MSI i5
- rFactor 2 - Steam (36% / 9 godz.) / MSI i5
Jak widać mamy na liście tylko dwie produkcje rFactor, oraz Codemasters.
F1 od Codemasters jest co roku rozwijana. Pamiętam, że w pierwszej zakupionej wersji 2010 nie było nawet Safety Car. Co roku poza aktualizacją gry o nowe bolidy i tory w grze zmieniane jest menu, a także opcje. Stopniowo dodawane są nowe rzeczy: samochód bezpieczeństwa, okrążenie formujące, itp. W wersji 2017 doszło rozwijanie bolidu. Poza tym doszły awarie zużytych części. Doszły także losowe awarie np skrzyni biegów.
W wersji 2017, którą kupiłem online, menu kierowcy jest na tyle mocno rozbudowane, że długo zastanawiałem się jak zmienić mieszankę paliwową. Dopiero po czasie odkryłem, że po wybraniu pozycji w menu rodzaj mieszanki wybiera się "kursorem krzyżowym" lewo/prawo.
Race Stars także Codematers to zabawna parodia F1. Naprawdę świetna zabawa ze znajomymi w sieci. Szkoda, że autorzy nie odświeżyli po kilku latach tej gry.
rFactor zmienia się dość rzadko. Jego możliwości konfiguracyjne są olbrzymie. Ta gra, a właściwie silnik to niemal perfekcyjne odwzorowanie rzeczywistości. Nieomal każdy element samochodu ma tu wpływ na jazdę. To nie tyle gra, co prawdziwy rzeczywisty symulator.
Do silnika dorabiane są tory, samochody. Można znaleźć tu np. tor Poznań, tor Kielce.
Ciekawostką jest fakt, że w plastikowych bolidach stojących w marketach, gdzie jest tylko kierownica i monitor właśnie rFactor służy do symulacji jazdy bolidem.
W wersji 2 można już także ustawiać różną pogodę - czego nie można było zrobić w wersji pierwszej.
F1 2015 nie wspiera gamepad Xbox One. Jednak można tymże gamepadem grać. Wystarczy uruchomić grę bez podłączonego gamepada a po przejściu z poziomu klawiatury ekranu startowego go podłączyć.
Od wersji 2015 firma Codemasters wprowadziła możliwość komunikacji z inżynierem za pomocą komend głosowych. Po naciśnięciu przycisku 5 (przycisk nad hamulcem) pojawia się po prawej stronie lista dostępnych komend głosowych. Można je powiedzieć, a inżynier wyścigowy powinien wykonać je. Komendy wydajemy w języku w jakim są napisane - a więc po polsku.
Dziś 2018-07-20 podczas kwalifikacji F1 2016 udało mi się poraz pierwszy zdobyć "Pole position"

Komentarze
Prześlij komentarz